English

Bán Andrea

O'Yemaya Fúzió

Tanfolyamok

Rendezvények

Galéria

Bulihelyek

Cikkek

Kapcsolat

 

 

aktualis

Nyílt napok, külföldi vendég
tanárok, workshopok:
ha időben szeretnél
tudni róluk:
Iratkozz fel hírlevelünkre!





Hírlevelünk nem rendszeres,
tényleg csak akkor küldünk
értesítést, ha valami nagy
dolog történik velünk,
ami Téged is érdekelhet.
Az adatokat, címeket
másnak nem adjuk át.

 

Oktatott stílusok

SALSA L.A.
A világ legdivatosabb salsa-stílusa. Amint nevéből is kitűnik, az amerikai mentalitás hívta életre Los Angelesben, a színpadi, lenyűgöző látványteremtés otthonában. A csillogás, erőteljes lendület jellemzi, s az a képesség, amely által mindezt az elegáns könnyedség látszatával hajtják végre.
Érzéki és izgalmas, mert számtalan más táncforma örökségét elegyíti önmagában:
Meghatározó elemeket kölcsönöz a kubai és New York-i salsából, csipetnyi swing, jazz, hip-hop és versenytánc fűszerezéssel. Az L.A. salsa alapja a " cross-body lead", azaz a mozdulatsor, amely alatt a férfi vonalon átvezeti a nőt a teste előtt. A kubai -és New York-i salsa ugyancsak az átvezetésre épül, és a három stílusirányzat között igen nagy az átfedés. A kubai stílussal ellentétben az L.A. salsa nem a túlbonyolított karmozdulatokra összpontosít, s a körvonalas figurák helyett a vonalas vezetés a jellemző stílusjegye.
1-re, azaz a zenei taktus első ütemére táncolják. Közkedvelt eleme a táncos szólórész, amelyben a pár - szétválva egymástól - egyéni önkifejezésbe kezd. Ennek gyakori megformálása a virtuóz lábtechnika, hölgyeknél a finom kéz-és hullámzó testjáték.
A táncban a férfi nem uralkodik a nő felett, mindketten empatikusan engedik egymásnak a kibontakozás lehetőségét.
A Los Angeles-i salsa legismertebb képviselői: a Vazquez fivérek, a Salsa Brava, Los Rumberos
Edgar "Tun Tun" Mendez, Josie Neglia, Salomon Rivera, Edie "The Salsa-Freak", Teresa Zamorano, Alex DaSilva


KUBAI SALSA
A világ a salsa autentikus formáját Kubához társítja. A kubai salsa - hazájában - Casino néven vált közismertté, s elnevezését a táncos összejöveteleknek helyet adó casino-ról kapta (egyesek szerint a híres havannai Casino Deportivo volt a névadó, mások egy együttes elnevezésére utalnak). A casino gyökerei táplálkoznak a "DANZON", a "SON", az afro-kubai "GUAGUANCÓ" elemeiből, felfedezhető benne a mambo és a cha-cha ritmusvilága is. A casino legfőbb vonása a férfi - táncban kifejtett - "macho" dominanciája. A pár körvonalon vezetett mozgásokba olvad, a karok technikás és bonyolult összefűzésének magas színvonalát produkálva. A férfi határozottan tartja ölelésében a nőt, szorításában a nő a rugalmas csípőmozgások által tud kibontakozni. Főként 3-ra, de jellemzően 1-re és 2-re is táncolják.

RUEDA DE CASINO
A RUEDA a Casino csoportos körtánc-változata. Legkevesebb 2 pár, s legfeljebb annyian táncolhatják, amekkora az adott hely befogadóképessége. Eredete az 1920-as évekre vezethető vissza.
A kubai Rueda de Casino nagy hangsúlyt fektet a humorra. A körtánc vezetője - sajátos ízzel fűszerezve - igyekszik a résztvevőket folyamatosan megtréfálni. A párok vidám versengése, a vezető által bediktált kombinációk egyidejű megvalósítása, gyors párcsere jellemzi.
Napjainkban Kubában a ruedánál népszerűbb a Timba vagy a Despelote, de a Rueda önálló életet kezdett a világ különböző területein.
Miami salsa: Miami, - az ott élő kubai populáció befolyása okán - rendkívül gazdag az oktatók és iskolák tekintetében. A Miami Rueda részben különbözik Kubai testvérétől. Összetettebb, nagyobb kihívást jelentő figurasorok tarkítják, művelői nagy hangsúlyt fektetnek a lépéssorok precizitására és a térirányra. Egyesek ezért váltak fanatikusaivá, mások szerint pedig sterilebbé vált elődjénél.
A Rueda alap-kombinációi nagyon hasonlóak a Föld különböző országaiban, de minden rueda-iskola rendelkezik sajátos, mások által nem használt elnevezésű és felépítésű figurával.
A Rueda de Casino legismertebb művelői: Rene Gueits a Salsa Lovers Dance Studio-ból, Luz Pinto, Vivian Campana, Alberto Pulles, Henry Herrera, Liliana Barcía, Carlos Tellez.

Salsa Ladies'style
A Salsa Ladies' Style magába elegyíti az afro-rumba, a kubai-és Los Angeles-i salsa elemeit. A női táncos önkifejezés érzéki, szenvedélyes útja. Izolációk, testjátékok (testhullám-, csípő-, mellkas-, kéz-technikák), virtuóz lábmozgások jellmzik.
Ajánlom a salsa-alaptudással rendelkező, kihívásra vágyó hölgyeknek! A női stílus elsajátítása nem csupán a szóló-táncban, hanem a páros salsá-ban is izgalmasan kamatoztatható!

Salsa Men' style
Hasonló gyökerekből táplálkozik mint a ladies' style, láb-és forgástechnikák, a férfierő hiteles interpretálása impozáns mozdulatok által, a testtudat, az izoláció fejlesztése jellemzi.

Izoláció-és vezetéstechnika
Az órán a táncosok felfedezhetik, hogy milyen érzés egy mozdulathullámba olvadva, finom impulzusok útján vezetni/követni partnerüket, a férfi és a női szerepek hansúlyozásával, valamint növelhetik a testtudatukat a test-tengely, a mozdulatforrás erőközpontjának felfedezésével.

Vénusztánc (CSAK HÖLGYEKNEK)
A nők az ősi időktől fogva tanulták a csábítás művészetét. Az órán kibontakoznak a nőiség különböző arcai: a finom szűzi szenszualitás, az impulzív szenvedély, a tüzes vadság. A különböző érzéki tónusok megélésével a táncosok harmóniába hozzák mozdulataikat női valóságuk kiteljesedésével.
Nem csupán táncolunk, hanem egységbe ötvözzük a bennünk élő női archetípusokat…

Cha cha cha
A tánc Kubából származik, amelyben afrikai és kubai ritmusok olvadnak eggyé a latin hangzás jegyében. Jellegzetes számolása az egy-két-há chachaCHA! tette híressé. A cha-cha név Haitiban jelent meg először. Egy fémlemezkéből készült csengőnek volt ilyen hangja: cha-cha. A cha-cha alapja a mambo, amit Amerikában túl gyorsnak találtak és így a zenekarok egyre inkább lelassították, míg végül háromszor olyan lassú zenét kaptak, mint az eredeti mambo. Mivel a mamboban a jazz és a latin ritmusok keverednek, ezek a jellegzetességek a cha-cha-ban is megjelennek, ami igen érzéki, energikus tánc. A cha-cha-t egy kubai hegedűművész, Enrique Jorrin találta fel, 1954-ben, a mambo zenei felvételeinek egymás utáni, többszörös lelassításával és ujra felvételével. A táncot a kubai nők cipősarkainak a padlón történő kopogását utánzó hangutánzó szó, a cha-cha-cha után nevezték el. Az óra a cha-cha-cha vonalas interpretálásába vezeti be a táncosokat.

Bachata
A bachata nevű táncot a szolgasorban lévő dominikaiaknak köszönhetjük. Az ő köreikben vált ez a fajta mozgás népszerűvé. A fárasztó napi munka után, a kertben és a konyhában talált hétköznapi tárgyak segítségével hozták létre azt a ritmust és jellegzetes zenét melyre ezt a ringó jellegű, romantikus táncot táncolták a Dominikai Köztársaságban. Más források szerint a bachata, a tánc és a zene az olasz Ballata elnevezésű, évszázadokkal korábban hódító zenei stílusból nőtte ki magát. Hosszú évek alatt a bachata zenéje és maga a tánc a latin-amerikai eredetű, szintén romantikus boleró hatása alá került. A későbbiekben a merengue és a salsa hatása alatt a bachata kissé felgyorsult és zenéje diverzifikálódott a különféle gitárzenék stílusához igazodva. Az órán a tánc modern formájának alapjait ismertetjük meg a tanítványokkal.

Son
A kubai Son a ma ismert salsa stílusok zenei gyökerét képezi. A kubai életérzés legerősebb kifejezője. Kuba keleti részéről származik, ahol az addig Haitin és a Dominikai Köztársaságban élő, felszabadított afrikai származású rabszolgák telepedtek le. 1917 táján, amikor Kuba legismertebb nemzeti tánca még a Danzon volt, Havannában megjelent a Kubai Son-ként elnevezett új zenei műfaj. A sont hatalmas lelkesedéssel fogadták és hamarosan anélkül vált rendkívül közkedveltté, hogy bármit is elvett volna a Danzon népszerűségéből. A Danzon 1879-től volt Kuba nemzeti tánca. Az ismert táncklubokban és az előkelő osztály báltermeiben egyaránt hódított. A Son ugyanazokat a zenei alapokat tükrözte, mint a Danzon,de formailag mégis különbözött tőle. A Sonnak köszönhető, hogy a zenekarok tipikus afrikai hangszerekkel színesítették zenei hangzásukat, ami akkoriban igen elterjedtté vált Havannában. Az órán a Son ritmikájának, lépéseinek és figuralitásának lényegét mutatjuk be.

Axé samba
A stílus 1992-ben indult Brazília Bahia tartományából, amikor átvette a lambada helyét. A tánc teljesen koreografált, nagyon energetikus, a samba és az aerobic keveréke. Mivel a szórakoztatás a célja, ezért a zene szövegét is bemutatja játékos formában.

Soca
Származási helye Trinidad és Tobago, de a Kis-Antillák összes szigetén megtalálható, ahol a helyi zenei tradíciókkal összeolvad. tílusa főleg karnevál idején.